22 Julai 2015

Siapa Boleh Jawab?

Bismillahirrahmanirrahim..
Salam..

Alhamdulillah sekali lagi aku diberi kesempatan oleh Allah SWT untuk terus melihat mentari pagi.. Masih diberi kesempatan untuk bernafas di bumiNya ini.. Sekali lagi juga aku diberi peluang untuk mencoretkan kata hati di lembaran ini.

Dipagi ini hati terasa begitu syahdu.. semuanya rentetan dari apa yang berlaku kepadaku sejak akhir-akhir ini.

Hidup berputar umpama roda..semua orang sering memperkatakannya. Ia lebih tertumpu tentang silih gantinya perasaan suka dan duka, gagal dan berjaya di dalam kita meniti kehidupan. Namun pernahkah kalian mengalami situasi dimana apa yang pernah berlaku 10 atau 20 tahun lalu berlaku sekali lagi di putaran kali ini? Jelas maksudku? Contoh: pada usia 15 tahun kamu ditemukan dengan seorang hamba Allah dalam situasi begini-begini (dan ketentuan takdir telah memisahkan kamu dengan sebab begini-begini) dan pada hari ini setelah 10 tahun berlalu (pada usia 25 tahun) kamu ditemukan sekali lagi dengan orang yang sama dalam situasi yang sama. Adakah ini suratan atau kebetulan?

Benar sekali bahawa roda hidup memang berputar.. buktinya situasi di atas. Jadi, sebagai manusia biasa sekiranya pertemuan pertama menemukan kamu dengan kekecewaan maka adakah kamu menginginkan pertemuan kedua ini berlaku? Adakah kemungkinan pertemuan kedua ini akan membawa kebahagiaan atau membawa kekecewaan sebagaimana pertemuan pertama? Siapa boleh jawab? Silakan...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan